Voor 15:00 besteld, morgen GRATIS bezorgd!

Wanneer u in een flat of appartementencomplex woont, is het gebruikelijk dat uw bezoekers in de entree bij u aanbellen. Vervolgens kunt u uw gast via de intercom in uw woning toegang verlenen tot de etage waar u woont. Maar welke eisen stelt u eigenlijk aan uw intercom? Het is belangrijk om hier samen met de andere huurders of eigenaren van uw wooncomplex goede afspraken over te maken. Dit gebeurt meestal in samenspraak met de verhuurder of vereniging van eigenaren. Er zijn efficiënte oplossingen op de markt waarbij meerdere bewoners met één intercomsysteem worden bediend. Verhuurt u meerdere appartementen onder één dak of bent u voorzitter van een Vereniging van Eigenaren (VvE)? Laat u adviseren door Portacon, uw specialist in toegangsbeveiliging en toegangsautomatisering. Wij helpen u graag aan een efficiënt intercomsysteem waarmee u al uw huurders of collega-eigenaren optimaal bedient. En dat u later gemakkelijk kunt uitbreiden met meer gebruikers. Hierna alvast enkele aandachtpunten voor de aanschaf van een intercomsysteem voor een flat.

No products found

WELK INTERCOMSYSTEEM WILLEN UW HUURDERS OF COLLEGA-EIGENAREN?

De markt voor intercomsystemen biedt veel keus. Van bekabelde systemen tot draadloze intercoms en van intercoms met alleen een audiofunctie tot videofoons met camera en beeldscherm. Ook zijn er intercomsystemen op basis van GSM waarbij er alleen een buitenpost (beldrukker) nodig is en de vaste telefoon of de smartphone van de bewoner als binnenpost functioneert. Stel samen met uw huurders of collega-bestuursleden van uw VvE een eisen- en wensenlijstje voor uw gezamenlijke intercomsysteem op. Het maakt hierbij natuurlijk wel verschil of u uw bestaande intercomsysteem wilt vervangen en/of uitbreiden, of dat zo’n systeem er nog niet is. Het laatste kan bijvoorbeeld het geval zijn wanneer de aannemer een nieuw appartementencomplex heeft opgeleverd en de huurders of eigenaren van de appartementen zelf hun toegangsbeveiliging moeten regelen.Een belangrijke vraag is ook of u de toegang voor uw bewoners alleen wilt beveiligen, of tegelijk ook wilt automatiseren. Gaan uw bewoners alleen voor veiligheid of ook voor gemak? Moderne intercomsystemen bieden beide functies (veiligheid én gemak) gecombineerd en integraal aan. Denk hierbij aan een buitenpost met codepaneel voor vaste bezoekers (zoals een thuis- of mantelzorger). Zij hoeven dan niet eerst bij de bewoner aan te bellen, maar toetsen een code in waarmee zij direct toegang tot de betreffende etage en woning krijgen. Intercomsystemen van VIDEX (zoals Portacon levert) zijn uitgerust met een proximitylezer, zodat de persoonlijke toegangsautomatisering ook met een badge kan worden geregeld. De gebruiker hoeft dan geen code in te toetsten, maar alleen zijn badge voor de lezer te houden.

Intercom videx 2 680x250

WELK INTERCOMSYSTEEM PAST JET BESTE BIJ UW BEWONERS?

Door goed naar de kenmerken, leefstijl en behoefte van de bewoners te kijken, kunt u een aantal gemeenschappelijke eisen en wensen met betrekking tot het intercomsysteem ook zelf bedenken. Zo ligt toegangsautomatisering voor de hand wanneer veel bewoners regelmatig thuis- of mantelzorgers over de vloer krijgen. Het is fijn wanneer de zorgverlener, werkster of maaltijdbezorger ook binnen kan komen op het moment dat de bewoner slaapt, onder de douche staat of even weg is. Zodat de medicijnen of de maaltijd op tijd bezorgd kunnen worden. Verhuurt u appartementen aan ouderen? U zult hen dan vast een levensloopbestendige woning willen bieden. Zoals een drempelvrije woning die geschikt is voor een rollator of rolstoel. Portacon adviseert u graag over het intercomsysteem dat het beste bij een levensloopbestendig appartement past.

WAT REGELT U MET DE INTERCOM GEZAMENLIJK EN WAT INDIVIDUEEL?

Denk ook na over de combinatie van gezamenlijke en individuele eisen aan het intercomsysteem van uw flatgebouw of appartementencomplex. Aanvullend op de toegangsbeveiliging van etages kunt u bewoners ook een individueel intercomsysteem bieden. Op die manier ontstaan er twee veiligheidsbarrières:

  • de bezoeker moet eerst in de entree bij de bewoner aanbellen om toegang te krijgen tot zijn of haar etage
  • daarna bij hem of haar aan huis

Het is overigens meestal zo dat een bezoeker van een appartement ook bij de bewoner zelf moet aanbellen. Maar is die tweede ‘barrière’ alleen een deurbel of een individuele intercom? En in het geval van een intercom: kunnen de vaste thuis- of mantelzorgers dan ook via een toegangscode of badge binnenkomen als de bewoner er niet is? Of beschikken zij over een huissleutel waarmee de deur altijd open kan? Heeft u vragen? Stel uw vraag door onderstaand formulier in te vullen! Wij nemen dan z.s.m. contact met u op.

Stel uw vraag

Deze website maakt gebruik van cookies: meer informatie