Retourneren & annuleren | Portacon
Voor 15:00 besteld, VANDAAG verzonden!

Bij Portacon kunt u een artikel binnen 14 dagen ruilen of retourneren zonder opgaaf van redenen, ingaande op de dag van ontvangst van het product. Het product kan alleen ongebruikt en (indien mogelijk) in originele verpakking geretourneerd worden.

Voor het retourneren van de bestelling zijn de retourkosten voor uw rekening.

Portacon vergoedt alle betalingen van de klant, inclusief eventuele leveringskosten door ons in rekening gebracht voor het geretourneerde product, onverwijld doch binnen 14 dagen volgend op de dag waarop u de herroeping meldt. Tenzij Portacon aanbiedt het product zelf af te halen, wachten wij met terugbetalen tot wij het product hebben ontvangen of tot u aantoont dat u het product heeft teruggezonden, naar gelang welk tijdstip eerder valt. Portacon gebruikt voor terugbetaling hetzelfde betaalmiddel dat u heeft gebruikt, tenzij u instemt met een andere methode. De terugbetaling is kosteloos voor de klant.

Download hier het Retourformulier

Uitzonderingen

De volgende artikelen zijn uitgesloten van retournering of restitutie:

Artikelen die gebruikt, beschadigd of incompleet zijn (eventueel hebben wij hier een coulance regeling voor).

Uitleg herroepingsrecht

Tijdens de bedenktijd heeft u als consument het recht om de zaak te beoordelen en te proberen zoals u dat normaal gesproken ook in de winkel zou mogen. Dat betekent in het algemeen dat hij het geleverde product ook zal mogen uitpakken en zo nodig mag inschakelen en gebruiken zoals u dat in de winkel ook zou mogen. Zolang u als klant echter nog niet besloten heeft het product te houden, mag u het product weliswaar proberen, echter NIET gebruiken

Retourprocedure

Om uw aankoop aan te melden voor retournering dient u ons een email te sturen voor een ‘Retour/Garantie (RMA) aanvraag’. Hier dient u precies te omschrijven wat de klachten zijn.
Zodra de aanvraag is afgerond zal de retour afdeling van Portacon binnen één werkdag contact met u opnemen of u instructies toezenden om het product in te sturen.

  • Let op: Producten zonder retouracceptatie zullen niet in behandeling genomen worden.

U bent zelf altijd verantwoordelijk voor schade en/of vermissing tijdens het transport. Wij adviseren derhalve dat u voor een transportverzekering zorgt indien u een pakketje aan ons retourneert. Tevens zijn alle retourkosten voor uw rekening. Ongefrankeerde zendingen, zendingen onder rembours, zendingen zonder ingevuld retourformulier of zendingen zonder geldig RMA nummer worden te allen tijde geweigerd.

Het product is defect geleverd (D.O.A.)

Een D.O.A. (Dead On Arrival) product is een product dat binnen een week na ontvangst defect is/gaat. Hierbij geldt dat het product binnen 8 dagen na ontvangst weer in bezit dient te zijn van Portacon. U krijgt, indien het defect onder de garantie valt, een zelfde artikel retour gezonden.

U kunt hiervoor een RMA aanvraag indienen door zoals hiervoor is beschreven. Wij verzoeken u het pakket voldoende te frankeren. Pakketten die niet of onvoldoende gefrankeerd zijn worden niet geaccepteerd en gaan via de koerier retour afzender. Het risico van verzending is geheel voor rekening van de afzender.

Een goede uitgebreide klachtomschrijving bij het aanmelden van uw RMA voorkomt onnodige vertraging bij de afhandeling.

NB: Denkt u er alstublieft aan om het product, indien mogelijk, in de originele verpakking te retourneren. Verpakt u de producten goed om transportschade te voorkomen.