Als onderdeel van de toegangsbeveiliging kan eigenlijk geen enkel kantoorpand zonder intercom. Niet iedereen die zich bij u aan de poort, slagboom of centrale ingang meldt, heeft immers goede bedoelingen. Het geeft uw receptioniste bovendien een veilig gevoel wanneer zij uw gast eerst kan horen en eventueel ook zien, alvorens hem of haar binnen te laten. Houdt u kantoor in een bedrijfsverzamelgebouw zonder receptie? Dan is een intercom de enige mogelijkheid om bezoekers veilig te identificeren en binnen te laten.

Bent u eigenaar van een kantoororganisatie of beheerder van een bedrijfsverzamelgebouw waar dagelijks veel mensen in- en uitlopen? En u graag op een gastvrije en efficiënte manier toezicht houdt op de veiligheid? Laat u dan adviseren door Portacon, uw specialist in toegangsbeveiliging en toegangsautomatisering. Wij helpen u graag aan een efficiënt intercomsysteem voor het veiligheidstoezicht in uw bedrijfsverzamelgebouw of kantoorpand. Hierna alvast enkele afwegingen die u bij de aanschaf van een intercomsysteem voor uw kantoor kunt maken.

No products found

WELK INTERCOMSYSTEEM BIEDT VEILIGHEID ÉN GASTVRIJHEID?

Veiligheid hoeft niet ten koste te gaan van gastvrijheid. Zo kunt u vaste bezoekers zoals medewerkers en leveranciers via een persoonlijke toegangscode of badge zichzelf toegang laten verschaffen tot uw kantoorgebouw. Portacon levert voor dit doel intercomsystemen die zijn voorzien van een:

Zoals de intercomsets van de VIDEX 4000 serie. Met een intercom uit deze serie integreert u toegangsbeveiliging met toegangsautomatisering.

Intercom videx 1 680x250

WILT U MENSEN OP AFSTAND UW KANTOOR BINNENLATEN?

Ze bestaat gelukkig nog steeds: de vriendelijke receptioniste of secretaresse die de kantoorbezoeker in afwachting van zijn afspraak in de lounge of foyer van een kopje koffie voorziet. Maar wie vangt deze bezoeker op in een bedrijfsverzamelgebouw zonder receptie? Een intercom is dan een logisch alternatief.   Stel dat uw gast wat eerder is dan afgesproken en u nog onderweg bent naar uw kantoor, of elders in het gebouw in overleg zit. Dan is het wel zo handig wanneer u uw gast met uw smartphone op afstand toegang kan geven tot uw kantoorpand. Of tot de etage in het bedrijfsverzamelgebouw waar uw kantoor zit. Deze blijk van vertrouwen kan uw ‘partner in business’ vast waarderen. U laat immers niet zomaar iedereen tot uw kantoor toe. Met een traditioneel intercomsysteem zult u in de buurt van de binnenpost moeten zijn om iemand uw gebouw of kantoor in te laten. Dit lukt alleen wanneer u zelf op kantoor bent. Met een GSM intercom functioneert uw vaste toestel of smartphone als binnenpost. Door uw vaste toestel bij afwezigheid door te schakelen naar uw smartphone, krijgt u iedereen aan de lijn die via uw intercom bij uw kantoor aanbelt. Ongeacht waar u bent. Gebruikt u geen vast telefoontoestel meer, maar alleen een smartphone? Dan kunt u uw GSM intercom rechtsreeks contact op laten nemen met uw mobiele telefoon. Terwijl u naar uw kantoor rijdt laat u daar op die manier uw gast alvast binnen.

WILT U UW BEZOEKER ALLEEN HOREN OF OOK ZIEN?

Wanneer u een afspraak heeft met iemand bij u op kantoor, zal uw bezoeker zich meestal eerst melden bij de receptie. Uw bedrijf heeft mogelijk al een systeem voor toegangsbeveiliging met camera, waardoor de receptionist alle aankomende bezoekers op een beeldscherm kan zien. Bij bedrijfs- en kantoorgebouwen zal een intercomsysteem met camera meestal een integraal onderdeel van de toegangsbeveiliging en/of toegangsautomatisering vormen. Dit ligt anders wanneer u een kantoorpand in een bedrijfsverzamelgebouw huurt en u zelf uw eigen toegangsbeveiliging moet regelen. Mogelijk is er geen ‘bemande’ receptie en bellen uw bezoekers bij de voordeur direct op het nummer van uw kantoor. Dan kan het een veilig gevoel geven wanneer u die bezoeker eerst kunt zien. Zeker wanneer het iemand betreft die u nog niet kent of met wie u geen afspraak in uw agenda heeft staan.

WAAR WILT U UW GASTEN OPVANGEN?

Heeft u een met een slagboom beveiligd parkeerterrein bij uw kantoorpand? Dan is dat wellicht een logische plek voor het eerste intercomcontact met uw bezoeker. Zo kunt u de slagboom openen voor gasten met wie u of één van uw medewerkers een afspraak heeft, terwijl collega’s en leveranciers de slagboom bedienen met een persoonlijke toegangscode op het codepaneel van de intercom. Wanneer de slagboom en de binnenpost van het bijbehorende intercomsysteem wordt bediend door de receptie, kunnen ze daar de komst van uw gasten die per auto komen tijdig signaleren en voorbereiden. Het kan ook zijn dat de intercom van de slagboom op een heel andere plek wordt bediend, bijvoorbeeld op afstand door het parkeerbeheer.  Meestal worden bezoekers van kantoorpanden opgevangen bij de centrale ingang. De buitenpost van de intercom zit dan ergens in de buitenmuur of in een met dubbele deuren beveiligde hal.

 

Heeft u vragen? Stel uw vraag door onderstaand formulier in te vullen! Wij nemen dan z.s.m. contact met u op.

Stel uw vraag

Deze website maakt gebruik van cookies: meer informatie